The making of Cat People 1982



Effets de transformation maquillage par Tom (photo) Burman sur Malcolm McDowell...


Special make up effects by Tom (photo with Malcolm McDowell) Burman.



et sur Nastassia Kinski (secondé par Leonard Engleman et Janice Brandow).


At work on Nastassia Kinski's make up effect with Leonard Engleman and Janice Brandow.

Le décor du prologue africain filmé dans le studio 27 de la Universal et complété par un matte painting de Albert Whitlock combiné a des prises de vues de disque de coton peints à différentes expositions.

The African's prologue, photographied on Universal 's stage 27 and completed with an Albert Whitlock's matte painting and cotton disks effects.


Ellis Burman supervisa l'élaboration des panthères mécaniques qui seront manipulées par Leonard Engleman, Pat Domenico et Allan Hall (photos).


Puppets' panthers were built under the supervision of Ellis Buman and operated (on photos) by Leonard Engleman, Pat Domenico and Allan Hall.


Bridgit Kinski, la Mère de Nastassia, tourna une scène pour la séquence du rêve où elle apparaissait mi femme mi panthère. Cette scène censée expliquer les origines de la race fut finalement coupée au montage.

Bridgit Kinski, Nastassia's real life mother had to feature in the dream sequence, half woman, half panther explaining the history of cat people.The scene was cut during the editing.


L'équipe dans le décor du zoo conçu par Ferdinando Scarfiotti.

Setting up a shot on Ferdinando Scarfiotti's zoo set.

The Making of Paul Schrader's Cat People / Stephen Rebello / Cinefantastique Volume 12 Number 14 / May june 1982 / Copyright 1982 Frederick S.Clarke.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...